دمای استاندارد CPU کامپیوتر چند درجه است؟ همه چیز درباره دمای نرمال سی پی یو

دمای استاندارد CPU چقدر باید باشد؟ حداکثر دمایی که یک پردازنده کامپیوتر می تواند تحمل کند به مدل آن بستگی دارد. حال سوال اینجاست که دمای CPU را از کجا می توانیم پیدا کنیم؟ برای دریافت این اطلاعات می‌توانید به وب سایت CPU World website  بروید و شماره مدل پردازنده را جستجو کنید.

اما این اعداد به حداکثر دمای سازگار با پردازنده اشاره دارد. با رسیدن به این نقطه، پردازنده به طور خودکار خاموش می شود تا از آسیب جلوگیری شود. اگر پردازنده کامپیوتر برای مدت طولانی در معرض حرارت زیاد قرار گیرد، عمر مفید آن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. به همین دلیل، در زیر، راهنمای کوتاه و مفیدی برای دمای CPU به شما پیشنهاد می کنیم.

زیر ۶۰ درجه سلسیوس: همه چیز عالی است!
۶۰ تا ۷۰ درجه سلسیوس: اوضاع همچنان خوب است ولی دمای پردازنده کمی گرم‌تر از حد معمول محسوب می‌شود. اگر افزایش دما ادامه‌دار است، بهتر است گردگیری پردازنده سیستم را مدنظر قرار دهید.
۷۰ تا ۸۰ درجه سلسیوس: چنین دمایی از شرایط معمول بسیار گرم‌تر است مگر اینکه می‌خواهید از حداکثر توان پردازنده اورکلاک شده استفاده کنید. اگر پردازنده را اورکلاک نکرده‌اید، از عملکرد صحیح فن‌ها اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که گرد و خاک، محفظه‌های مربوط به گردش هوا را مسدود نکرده باشند.
۸۰ تا ۹۰ درجه سلیسوس: چنین محدوده‌ای از گرما برای وضعیت بلندمدت پردازنده اصلا مناسب نیست. برای رسیدن به دمای استاندارد CPU ابتدا از سالم بودن فن‌ها و نبود گرد و خاک اطمینان حاصل کنید و اگر پردازنده را اورکلاک کرده‌اید و به‌خصوص اگر ولتاژ آن را تغییر داده‌اید، فشار پردازنده را کاهش دهید
 البته در این زمینه باید خاطرنشان کنیم برخی از لپ‌تاپ‌های قدرتمند هنگام اجرای بازی‌های سنگین، پردازنده دمای پردازنده آن‌ها شاید به حدود ۸۰ درجه برسد که چنین موضوعی طبیعی است ولی اگر دمای آن از ۸۵ درجه عبور کرد، باید نگران شوید.
بیش از ۹۰ درجه: اوضاع بسیار خطرناک است!
جدیدتر قدیمی تر