گوشی خوب زیر ۱۵ میلیون تومن چی بخرم ؟

چند سال پیش که دلار کمتر از ۴۰۰۰تومان بود و قدرت خرید مردم بالا بود و میشد با حقوق کارمندی، به راحتی گوشی موبایل خوب خرید و خریداران گوشی موبایل در ایران، تمایل به خرید گوشی‌های پرچم‌دار و گران‌قیمت  داشتند، اما حالا اینطور نیست. خوشبختانه در سه تا پنج سال اخیر کمپانی‌های گوشی‌های هوشمند، توجه ویژه ای به محدوده میانی بازار داشته اند و برخی از ویژگی های گوشی های محصولات این رده را در نظر گرفته اند. این موضوع توجه مصرف کنندگان را به سمت گوشی‌های مقرون به صرفه سوق داده است.

کیفیت صفحه نمایش، کیفیت دوربین، مقاومت در برابر آب، به روز رسانی نرم افزاری طولانی و منظم، و باتری قوی از جمله ویژگی هایی است که می تواند در قیمت یک گوش تاثیرگذار باشد.

با توجه به پیشرفت بخش میانی بازار در سال های اخیر، گوشی های میان رده، پاسخگوی نیاز اکثر کاربران خواهد بود. همچنین، طراحی آنها مدرن تر شده است و گاهی اوقات نشان دهنده قیمت پایین آنها نیست. بد نیست با صرفه جویی در هزینه و صرفه جویی در هزینه به لیست بهترین تلفن های همراه موجود در بازار قبل از پرچمداران نگاهی بیندازیم.

گلکسی A54 سامسونگ

نسل جدید محبوب ترین گوشی سامسونگ گلکسی A52s با پیشرفت هایی همراه شده و با ارزش خرید بالای 14 میلیون تومانی یکی از بهترین گوشی ها محسوب می شود. سامسونگ گلکسی A54 یک دستگاه میان رده با بدنه دارای گواهی IP67 مقاوم در برابر آب و گرد و غبار است که مجهز به سیستم OIS در دوربین اصلی خود است.
سامسونگ ا۵۴ a54

صفحه نمایش 6.4 اینچی 120 هرتزی Super AMOLED با وضوح +FHD و تراکم 403 پیکسل، مجهز به One UI 5.1 مبتنی بر اندروید 13، پشتیبانی از 4 نسخه بعدی اندروید، تراشه 5 نانومتری Exynos 1380 سامسونگ. ، 50 مگاپیکسل. دوربین اصلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است که حداکثر توان شارژ 25 وات را پشتیبانی می کند یکی دیگر از ویژگی های برجسته سامسونگ گلکسی A54 است.

تنظیمات دوربین از سری Galaxy S23 الگوبرداری شده است. همچنین برخلاف دیگر نسل های قبلی، قاب پشتی شیشه ای است، اما در قاب جلویی با لبه های صفحه نمایش بزرگ، هیچ شباهتی به پرچمداران سامسونگ نخواهید دید.

گلکسی A34 سامسونگ

سامسونگ گلکسی A34 یکی از ارزان‌ترین گوشی‌هایی است که دارای دو ویژگی ممتاز، یعنی بدنه ضدآب دارای گواهی IP67 و وجود تثبیت‌کننده سخت‌افزاری در سیستم دوربین اصلی است. با نسخه اندروید 13 و مزیت آپدیت های منظم و طولانی مدت سامسونگ، ارزش خرید گوشی میان رده سامسونگ را نیز افزایش می دهد.
سامسونگ ا۳۴ a34

نمایشگر این گوشی از یک سوراخ پانچ برای قرار دادن دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی استفاده می کند و با وجود ظاهری قدیمی، وضوح و کیفیت خوبی را ارائه می دهد. اندازه صفحه نمایش Super AMOLED 6.6 اینچ و نرخ تازه سازی 120 هرتز است. این تراشه با فرآیند 6 نانومتری ساخته شده و Dimensity 1080 نام دارد که عملکرد خوبی در این بازه قیمتی نشان می دهد.
دوربین اصلی از سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز عریض 26 میلی متری بهره می برد که به فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر مجهز شده است. باتری A34 ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر ساعتی دارد و حداکثر توان 25 وات برای شارژ آن قابل استفاده است.

ردمی نوت 12 پرو شیائومی

اگر بودجه ای بین 10 تا 15 میلیون تومان برای خرید گوشی دارید و گوشی های ارائه شده در بالا نظر شما را جلب نکرد، بهتر است به سراغ شیائومی ردمی نوت 12 پرو با قیمتی حدود 12 تا 13 میلیون تومان بروید.
صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED، نرخ رفرش 120 هرتز و حداکثر روشنایی 900 نیت در حالت HDR، پشت تک شیشه، تراشه مدیاتک Dimensity 1080، دوربین 50 مگاپیکسلی با OIS و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی.
ردمی نوت ۱۲ پرو

این گوشی میان رده از شیائومی با اندروید 12 عرضه می شود و متاسفانه مانند رقیب سامسونگ خود تا نسل 4 به روزرسانی اندروید دریافت نمی کند. همچنین برخلاف گوشی های گلکسی سامسونگ، هیچ استاندارد ضد آب برای قاب وجود ندارد.

شیائومی 13 لایت

شیائومی 13 لایت که در بازار ایران ظاهر شد حدود 20 میلیون فروخته شد. حالا با پایین آمدن قیمت، تومان به حدود 14 تا 15 هزار رسیده است. تومان و ارزش خرید بالا. دوربین های این گوشی، نمایشگر و قابلیت تراشه در این بازه قیمتی بسیار خوب است.

۱۳لایت ۱۳ لایت شیامی شایومی

صفحه نمایش 6.55 اینچی OLED این گوشی شیائومی محتوا را با وضوح Full HD+ و حداکثر نرخ رفرش 120 هرتز نمایش می دهد. از ویژگی های این نمایشگر می توان به پشتیبانی از Dolby Vision، HDR10+ و قابلیت نمایش 68 میلیارد رنگ با حداکثر روشنایی 1000 اشاره کرد.

یک تراشه چهار نانومتری Snapdragon 7 Gen 1 بار پردازشی گوشی را کنترل می‌کند و عملکرد خوبی را حتی در هنگام استفاده یا بازی با تلفن ارائه می‌کند. علاوه بر این، هشت گیگابایت رم برای این دستگاه خوش ساخت شیائومی در نظر گرفته شده است که با دو مدل 128 یا 256 گیگابایتی عرضه می شود.

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی است و دو دوربین اولترا واید 8 و 2 مگاپیکسلی و یک ماژول ماکرو دوربین های جذاب این گوشی را تشکیل می دهند. دو دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی و دوربین 8 مگاپیکسلی تشخیص عمق به همراه دو چراغ LED در دو گوشه بالای نمایشگر جلوی دستگاه استفاده شده تا دست شما برای فیلمبرداری و ضبط فیلم و سلفی بازتر باشد.

اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر، باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 67 واتی و اندروید 12 از دیگر ویژگی های شیائومی 13 لایت هستند. واضح است که این گوشی در یک زمینه از گوشی های قبلی خود عقب مانده است و آن عدم وجود بلندگوهای استریو است و تنها بلندگوهای پایین دستگاه وظیفه خروجی صدا را بر عهده دارند.

شیائومی 12 لایت

شیائومی 12 لایت یکی از بهترین گوشی هایی است که می توانید با قیمتی در حدود 15 میلیون تومان خریداری کنید. یکی از دلایل این انتخاب طراحی، نمایشگر و دوربین خوب این گوشی شیائومی است.
همانند نسل قبلی، 12 لایت با وزن 173 گرمی یکی از سبک ترین و راحت ترین گوشی های بازار است. صفحه نمایش ۶.۵۵ اینچی Full HD+ با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پنل AMOLED با پشتیبانی از Dolby Vision و HDR10+ و قابلیت نمایش ۶۸ میلیارد رنگ یکی از مهم ترین و بهترین ویژگی های میان رده شیائومی است.
۱۲لایت ۱۲ لایت شیامی شایومی
اگرچه اسنپدراگون 778G قدیمی است، اما قدرتمندترین و قدرتمندترین تراشه میان رده موجود در بازار است و می تواند کارهای روزمره و حتی بازی های سنگین را تحمل کند. البته نباید انتظار داشته باشید که مانند یک گوشی هوشمند کار کند. اما انتظارات را در مقیاس بزرگ برآورده خواهد کرد.

دوربین اصلی از سنسور 108 مگاپیکسلی و لنز 26 میلی متری با فوکوس خودکار تشخیص فاز استفاده می کند، اما خبری از پایداری سخت افزار داخل لنز و محفظه سنسور نیست. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی و عریض است که همراه خوبی برای تولیدکنندگان محتوای بصری به همراه دو فلاش در دو گوشه بالای صفحه نمایش خواهد بود. اگرچه دوربین سلفی از فوکوس خودکار استفاده می کند و کیفیت خوبی در عکاسی دارد، اما مانند تمام گوشی های شیائومی، حداکثر وضوح فیلم به Full HD محدود شده است.
با توجه به ابعاد نازک و سبک گوشی، ظرفیت باتری آن 4300 میلی آمپر ساعت خواهد بود، البته این گوشی با یک شارژر 67 واتی نیز در جعبه عرضه می شود که در کمتر از پانزده دقیقه پنجاه درصد باتری را مصرف می کند.
رابط کاربری MIUI 13، بلندگوهای استریو و پشتیبانی از شبکه 5G از دیگر ویژگی های گوشی میان رده شیائومی است که با اندروید 12 عرضه می شود. در واقع قیمت شیائومی 12 لایت با نسل جدید این گوشی برابری می کند.

پوکو F4

قدرتمندترین گوشی ای که می توانید تا 15 میلیون تومان بخرید، Poco F4 شیائومی است که از تراشه اسنپدراگون 870 برای ارائه عملکرد بسیار سریع و خوب در بازی استفاده می کند. البته این تراشه کمی قدیمی به حساب می آید اما همچنان یکی از بهترین ها در این رنج قیمتی است.
پوکو اف۴
این گوشی مجهز به صفحه نمایش 6.67 اینچی 120 هرتزی Full HD+ AMOLED است که می تواند از استانداردهای Dolby Vision و HDR10+ و حداکثر روشنایی 1300 نیت، حافظه داخلی کم مصرف و پرسرعت UFS 3.1، دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی پشتیبانی کند. در کنار گوشی، لرزشگیر تصویر و باتری 4500 میلی آمپری و شارژر 67 واتی از دیگر ویژگی های گوشی پوکو هستند.


جدیدتر قدیمی تر