آشنایی با انواع ترید | بهترین روش ترید کدام است؟

ترید کردن یا همان معامله‌گری به یکی از پرطرفدارترین مشاغل دنیا تبدیل شده‌است. در ایران هم از آنجاییکه درآمد آن دلاری است و میتواند زندگی شما را متحول کند، به گزینه‌ای بسیار محبوب تبدیل شده است. در این مقاله با انواع روش‌های ترید و دسته بندی تریدرها  آشنا می شویم.

 تریدر روزانه

تریدر روزانه (Day Trader) شناخته شده ترین نوع تریدر است. یک تریدر روزانه در عرض یک روز وارد معامله شده و در زمان مناسب هم از آن خارج میشود. به عبارت دیگر تریدرهای روزانه سعی میکنند از تغییرات قیمتی یک دارایی در همان روز کسب سود کنند

در بازار ارزهای دیجیتال یک تریدر روزانه خریدوفروشهای خود را در زمانی کمتر از ۲۴ ساعت انجام میدهد و این یعنی ممکن است خرید او در یک روز و فروشش روز بعد باشد.

این تریدرها مجبور هستند استرس و فشار زیادی تحمل کنند و زمان و انرژی زیادی در طول روز برای این کار بگذارند. تریدرهای روزانه معمولا تریدرهایی هستند که مدتهاست در بازارهای مالی فعالیت داشته و حرفه ای شده اند.

تریدر اسکلپر

تریدر اسکلپر (Scalper) به تریدری گفته میشود که ممکن است در طول روز چندین بار وارد یک معامله شده و از آن خارج شود. این تریدرها کاری با تغییرات قیمتی بزرگ یا روندها ندارند و سعی می کنند از تغییرات قیمتی کوچک ولی با دفعات زیاد کسب سود کنند.

تریدرهای اسکالپر معمولاً کسانی هستند که با ارقام سنگین وارد معامله میشوند. برای مثال کسی که ۱۰ بیت کوین در اختیار داشته باشد با افزایش ۱۰۰ دلاری قیمت هر بیت کوین که ممکن است در عرض چند ثانیه اتفاق بیفتد، مبلغ قابل توجه ۱۰۰۰ دلار نصیب آنها میشود.

تریدر نوسان گیر (Swing Trader)

تریدری است که معمولا فاصله زمانی بین خرید و فروش دارایی اش از یک روز بیشتر و از یک ماه کمتر است. در واقع تریدر نوسانگیر ممکن است سهام یک شرکت یا یک ارز دیجیتال را خریداری کند و بعد از یکی دو هفته که قیمت آن افزایش یافت آن را بفروشد. سپس دوباره چند روز یا هفته منتظر بماند و در موقعیت خرید خوب دیگر وارد معامله شود.

شاید بتوان گفت تریدرهای نوسانگیر بهترین نوع تریدرها برای تازه واردها باشد. دلیل این ادعا هم این است که زمان کافی در اختیار آنها برای تصمیم گیری وجود دارد و در عین حال آنقدر کوتاه هستند که به راحتی می توان آنها را پیگیری و مدیریت کرد.

تریدر روند (Position Trader)

به تریدری گفته می شود که موقعیتهای معاملاتی باز خود را به صورت میان مدت، مثلاً چند ماه، باز نگه میدارد. همان طور که از اسم این نوع تریدرها برمی آید، تریدرهای روند، سعی میکنند از تغییر روند بازار کسب سود کنند.

این نوع تریدرها هم بیشتر از تحلیل فاندامنتال استفاده میکنند. فراموش نکنید که هر روندی در هر بازار مالی هر لحظه ممکن است تغییر کند. بنابراین تریدرهای روند هم مجبور هستند از برخی از اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال برای پیش بینی این تغییر روند استفاده کنند.

بهترین سایت برای ترید ارز دیجیتال

بیاری از صرافی‌های بین‌المللی ، افراد داخل ایران را تحریم کرده‌‌اند. اگر داخل ایران هستید، بهتر است بدانید که صرافی Bingx و صرافی Coinex با ایرانی‌ها مشکلی ندارند و میتوانید آنجا با خیال راحت به ترید بپردازید. همچنین شما میتوانید شما میتوانید ارزهای دیجیتال را با کمترین کارمزد و در سریع‌ترین زمان، از صرافی ایرانی سرمایکس خریداری کنید و آن را به صرفی‌های خارجی که نام بردیم منتقل کنید.

نکته مهم: هنگام ثبت‌نام و ترید در تمام صرافی‌های خارجی، ip خود را تغییر دهید تا اگر در سال‌های آینده ایران را به لیست تحریمهای خود اضافه کردند،‌ مشکلی برای حساب کاربری شما بوجود نیاد :) آی‌پی های کشورهای اروپایی مثل آلمان، فرانسه و هلند بهترین انتخاب هستند.

جدیدتر قدیمی تر